electrische ramen, cruise control en ABS

audib3
type 89 junior member
Posts: 75
Joined: 28-03-2013 22:25

electrische ramen, cruise control en ABS

Post by audib3 » 20-04-2013 20:34

Beste mensen,

Om mijn auto een beetje minder basis te maken wil ik de auto van een paar extra opties voorzien. Ik ben nog lang niet goed op de hoogte van wat er mogelijk is dus een eventuele lijst of verwijzing hierna is altijd welkom.

twee van de opties die ik wel weet dat er waren zijn elektrische ramen, cruise control en abs.

aangezien ik nog geen groot geld bezitter ben verwacht ik niet alles in een keer aan te kunnen schaffen. Tevens heb ik daar ook niet de tijd voor wordt waarschijnlijk allemaal zomer werk. kortom meer kijken wie mij waarmee kan helpen en eventueel wat de prijzen zijn waar ik rekening mee moet houden.

ps (nog) niet op zoek naar bumpers, lampen, boddykits maar meer functionele opties.

alvast bedankt

Type81
type 89 junior member
Posts: 79
Joined: 18-02-2013 17:16

Post by Type81 » 20-04-2013 21:06

ABS achteraf inbouwen wordt een kostbare grap. Je moet andere veerpoten hebben, andere homokineten, andere hoofdremcilinder, en de hele ABS set.
Audi 80 2.3E quattro 1992

theeuwke
type 89 junior member
Posts: 35
Joined: 13-02-2013 22:27

Post by theeuwke » 21-04-2013 17:37

Ik zal van de week eens de 2 optie folders inscannen die ik heb.

Greep uit het assortiment:
Radio "Delta"
Telescoop antenne
Cassette opberg vak middelconsole
"Duo Sound"
"Velours bekleding"
"Sport Bekledling"
"Achterklep spoiler"
"Achterklep vleugen spoiler"
"lederen stuurwiel"
"audi sport stuurwiel"
"toerenteller"
"lederen pookknop"
"houten pookknop"
"vdo meters middelconsole"
"ledere bekleding"
"handbediend schuif/kanteldak
"electrisch schuif/kanteldak"
"handbediende airco"
"electrische ramen (2/4)"
"centrale deurvergrendeling"
"verwarmingskanalen achter"
"cruise control"
"ABS"
"Electrisch Verstelbare koplampen"
"Verwarmende voorstoelen"
"Boordcomputer"
"Auto check systeem (remlicht, koelvloeistof, olie, remmen, verlichting, ruitensproeiers, brandstof, accuspanning).
"electrisch bedienbare voorstoelen", "met automatische verstelling en geheugen"
"zonnewering achter"
"Procoten"
"Eletrisch bedienbare en verwarmde spiegels"
"dodenhoekspiegel"
"comfort binnenverlichting"
"leeslampjes"
"verlichte make up spiegel(s)"
"mistlampen"
"was installatie koplampen"
"skizak"
"afneembare trekhaak"
"brandblusser"
"afneembare dakdragers:
"Auto alarm"
"hitte werende glazen"

en nog wat bekleding en carossie lak opties.

audib3
type 89 junior member
Posts: 75
Joined: 28-03-2013 22:25

Post by audib3 » 21-04-2013 20:44

@type 81 daar heb je wel gelijk in moet dan eiegenlijk een soortement van onderdelen auto daarvoor regelen. maar eens het marktplaats inelkeergeredenautoos onderdeel in de gaten gaan houden.

@theeuwke super bedankt dat zijn de leuke wat wil ik allemaal hebben uitzoeklijstjes.
Weet je (of iemand anders) ook of ze bij audi zo vriendelijk zijn geweest om een universele kabelboom te leveren zodat ik alles gewoon kan aansluiten of dient deze gemodificeerd te worden als ik bijvoorbeeld cruisecontrol wil toevoegen?

Type81
type 89 junior member
Posts: 79
Joined: 18-02-2013 17:16

Post by Type81 » 21-04-2013 23:06

De meeste opties hebben een aparte kabelboom.
Audi 80 2.3E quattro 1992

audib3
type 89 junior member
Posts: 75
Joined: 28-03-2013 22:25

Post by audib3 » 28-04-2013 13:05

maar is er toevallig iemand die mij aan een van deze onderdelen kan helpen?

Joris
type 89 junior member
Posts: 62
Joined: 15-02-2013 09:30

Post by Joris » 30-05-2013 21:31

Je kunt het beste een echt kapotte sloper met veel opties om over te nemen zoeken. Of een auto voor erbij nemen. ABS is echt een enorme klus en eerlijkgezegd is het mijns inziens niet het geld en de moeite waard om in te bouwen, de ABS werkt vrij primitief op deze modellen. Ik heb nog nooit iets aan de ABS gehad, zowel niet bij mijn auto als die van anderen. Maarja. Weet dat de ABS buiten 4 sensoren in je veerpoten (met bekabeling) ook een heel apart stuurapparaat onder je achterbank heeft, een pomp die tussen je remmerij en remcilinder in zit, etc.

audib3
type 89 junior member
Posts: 75
Joined: 28-03-2013 22:25

Post by audib3 » 01-06-2013 10:20

ik denk dat abs inderdaad een beetje veel werk is voor wat het oplevert.

Het belangrijkste waar ik naar op zoek ben is een goede 5 bak. op dit moment heb ik nodig een 4bak en wil graag over. ergens volgende maand gaat waarschijnlijk het blok eruit vanwege een olielek. het is dan handig om dan al de bak te hebben.

Iemand die mij daarmee kan helpen?
of kan zeggen welke versnellingsbakken van andere type audi's ook passen?

Alvast bedankt.

Joris
type 89 junior member
Posts: 62
Joined: 15-02-2013 09:30

Post by Joris » 06-06-2013 21:20

Ja hoor. Ik heb nog een 5 bak voor een NG liggen. Alleen is de vraag hoe je die bij jou wilt krijgen... Ligt in het pittoreske Voerendaal in Nederlands zuid-limburg. Ik kan je de staat niet garanderen maar voor zover ik weet werkte hij prima tot uitbouwen (ik wil ooit een volledige motor met aandrijflijn reviseren, maar de afgelopen 3 jaar ben ik er niet aan toegekomen en ik heb er een hard hoofd in dat het ooit nog gaat gebeuren) € 75 is 'ie van jou, of doe een goed bod. Het het hele zaakje eens gekocht, komt uit een coupe maar ligt nu maar te liggen. Netjes in plastic dus je hoeft niet bang te zijn dat je auto vies wordt.

audib3
type 89 junior member
Posts: 75
Joined: 28-03-2013 22:25

Post by audib3 » 17-06-2013 11:59

Beste Joris bedankt voor je antwoord.
Ik heb zeker interesse in je bak. ik ga er vanuit dat een 5bak voor een ng ook op een JN blok past.
ik heb helaas nu een aantal drukke weken (afronden schooljaar), maar ik verwacht halverwege juli weer een hoop tijd te hebben.
Is het een probleem dat ik hem pas rond die tijd op kan halen?

Groeten,
Nick

Post Reply