Je eerdere auto's!
-
- type 89 junior member
- Posts: 62
- Joined: 15-02-2013 09:30
Je eerdere auto's!
Laat ik maar aftrappen; de meesten hebben al eerder andere auto's gereden. Waarin reed jij op je 18e met je petje achterstevoren, hoe kwam je op je audi en wat heb je tussendoor allemaal gesloopt?
Mijn eerste auto was puur per toeval een rode type 89 1.6C. Ik kocht de wagen in de herfst van 2004 voor € 1000, toen ik net mijn rijbewijs had. Al snel kwamen de nieuwe velgen, moest hij verlaagd (250.000 km met de originele veren is ook niet bevorderlijk (lees: maximaal doorhangen in elke bocht)) en werd het toch meer een hobby dan een opritobject. Toen het in de zomer van 2005 warmer werd bleek al snel dat de wagen een enorme olieboot was, en bij wat warmer weer blauwe pluimen uitbraakte als ik weg reed. Hoogtepunt was een vakantie met vrienden naar barcelona (lloret de mar). Verkocht aan een stel polen die het allemaal weinig uit maakte.
Toen de 1.6 weg was, kwam er meteen al een een alternatief in zicht. Een type 89 2.0E met 115 pk. Lag een FK verlagingsset onder, S2 stuurtje en het ding ging heel prima! Afkomstig van een audiforummer, en heel veel lol van gehad. Velgjes uiteraard over gezet. Gekocht met een respectabele kilometerstand, maar dooverkocht met meer dan 3 ton op de teller. Degene die hem over nam heeft hem zeker tot over de 4 ton probleemloos gereden. Helaas is het kenteken niet meer bekend bij de RDW en vrees ik het ergste....
Toen ging ook deze auto weg en besloten mijn ma en ik, die beiden in deze auto reden, onze eigen weg op te gaan. Mijn ma kocht in 2006 een A4 avant 1.8T uit 2005, en ik kocht mijn huidige wagen in 2007 na genoeg gespaard te hebben.
De 1.6 verlaagd:
en met zijn nieuwe velgjes:
De 2.0E:
Mam's auto (mijn pa neemt de trein wel...), sinds 2006 in bezit.
En dan het eigenwijste exemplaar van ze allemaal... Waar ik het tot heden best mee kan redden.
Mijn eerste auto was puur per toeval een rode type 89 1.6C. Ik kocht de wagen in de herfst van 2004 voor € 1000, toen ik net mijn rijbewijs had. Al snel kwamen de nieuwe velgen, moest hij verlaagd (250.000 km met de originele veren is ook niet bevorderlijk (lees: maximaal doorhangen in elke bocht)) en werd het toch meer een hobby dan een opritobject. Toen het in de zomer van 2005 warmer werd bleek al snel dat de wagen een enorme olieboot was, en bij wat warmer weer blauwe pluimen uitbraakte als ik weg reed. Hoogtepunt was een vakantie met vrienden naar barcelona (lloret de mar). Verkocht aan een stel polen die het allemaal weinig uit maakte.
Toen de 1.6 weg was, kwam er meteen al een een alternatief in zicht. Een type 89 2.0E met 115 pk. Lag een FK verlagingsset onder, S2 stuurtje en het ding ging heel prima! Afkomstig van een audiforummer, en heel veel lol van gehad. Velgjes uiteraard over gezet. Gekocht met een respectabele kilometerstand, maar dooverkocht met meer dan 3 ton op de teller. Degene die hem over nam heeft hem zeker tot over de 4 ton probleemloos gereden. Helaas is het kenteken niet meer bekend bij de RDW en vrees ik het ergste....
Toen ging ook deze auto weg en besloten mijn ma en ik, die beiden in deze auto reden, onze eigen weg op te gaan. Mijn ma kocht in 2006 een A4 avant 1.8T uit 2005, en ik kocht mijn huidige wagen in 2007 na genoeg gespaard te hebben.
De 1.6 verlaagd:
en met zijn nieuwe velgjes:
De 2.0E:
Mam's auto (mijn pa neemt de trein wel...), sinds 2006 in bezit.
En dan het eigenwijste exemplaar van ze allemaal... Waar ik het tot heden best mee kan redden.
-
- type 89 junior member
- Posts: 111
- Joined: 18-02-2013 11:45
Ik heb er hier even 4, rest volgt nog.
De Audi 90 2.3E uit 1987 op LPG, schitterend ding in Nijlgroen.
Audi Coupé 2.3E uit 1989
A4 Avant 1.9TDi uit 2002 in mingblauw.
Onze huidige A3 SB 1.9TDi gechipt naar 140pk, hier nog bij de Duitse dealer.
De eerste Audi, een 100 2,2E aut. LPG uit 1983.
De 2de Audi, 801.6D uit 1989, zonder sturbekrachtiging, was na 8 maanden weer weg.
De 3de, 1.9D 1990, heerlijke auto maar 3 maanden later kwam ik die groene 90 tegen.
De 2de Coupé, een Duitser uit 1989, 2,3Quattro van eerste eigenaar, super mooi ding was dat.
Een maandje of 8 deze 2,3E 100 uit 1991, ook een super mooi ding.
3 maanden deze 1.6Td uit 1990, miskoop.
Er komen er meer!
De Audi 90 2.3E uit 1987 op LPG, schitterend ding in Nijlgroen.
Audi Coupé 2.3E uit 1989
A4 Avant 1.9TDi uit 2002 in mingblauw.
Onze huidige A3 SB 1.9TDi gechipt naar 140pk, hier nog bij de Duitse dealer.
De eerste Audi, een 100 2,2E aut. LPG uit 1983.
De 2de Audi, 801.6D uit 1989, zonder sturbekrachtiging, was na 8 maanden weer weg.
De 3de, 1.9D 1990, heerlijke auto maar 3 maanden later kwam ik die groene 90 tegen.
De 2de Coupé, een Duitser uit 1989, 2,3Quattro van eerste eigenaar, super mooi ding was dat.
Een maandje of 8 deze 2,3E 100 uit 1991, ook een super mooi ding.
3 maanden deze 1.6Td uit 1990, miskoop.
Er komen er meer!
Audi Coupé Quattro 20V 1988
Audi A3 Sportback 1.9TDi 2008
Audi A3 Sportback 1.9TDi 2008
-
- Site Admin
- Posts: 186
- Joined: 10-02-2013 19:22
Tsja, vorige auto was gene audi maar wel duits maar wat voor iets.
Op 13 jarige leeftijd gekocht voor een prijs van 450,-
Aangekocht voor op te knappen, maar eigenlijk was er geen beginnen aan. En ik was begonnen met 'Tunen' :p maar op het einde wel de tuningbumpers verkocht. Maar even later besloten om hem te slopen.
Uploaded with ImageShack.us
Ooit mooi gelast?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Dit was binnen in de auto terhoogte van voorste wiel.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Op het einde stond hij zo, Zat een 1.2i met 45 pk in maar ik had er een 1.6 blok voorgekocht met 82pk.
Uploaded with ImageShack.us
Nu weten jullie hoe ver ik er op vooruit ben gegaan kwa auto en smaak :P
Op 13 jarige leeftijd gekocht voor een prijs van 450,-
Aangekocht voor op te knappen, maar eigenlijk was er geen beginnen aan. En ik was begonnen met 'Tunen' :p maar op het einde wel de tuningbumpers verkocht. Maar even later besloten om hem te slopen.
Uploaded with ImageShack.us
Ooit mooi gelast?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Dit was binnen in de auto terhoogte van voorste wiel.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Op het einde stond hij zo, Zat een 1.2i met 45 pk in maar ik had er een 1.6 blok voorgekocht met 82pk.
Uploaded with ImageShack.us
Nu weten jullie hoe ver ik er op vooruit ben gegaan kwa auto en smaak :P
-
- Wauwdi newbie
- Posts: 24
- Joined: 10-02-2013 21:00
1e: Minicooper
2e: Ford Escort 1.1 '82 (HY-24-LH)
3e: Opel E Kadett GT '86 (PG-58-TF)
4e: Volvo 440 (tussendoortje)
5e: Opel D Kadett (handel)
6e: Ford Sierra 2.0 '87 (RX-24-XX)+Mazda E2200 (zakelijk) en daarna VW LT28
7e: Opel Omega 2.0 '91 (ZK-43-HF)
8e: Opel Omega 2.5 TD (PB-PX-04)
9e: Hyunday H100
10e: VW Golf 1.9D
11e: Audi 80 B3 1.6 '92 (FB-LX-04) Nog steeds in bezit
12e: Audi A6 C5 2.4 '99 (XJ-VD-13)
13e: Audi A6 4F 3.0 TDI (PN-LS-15)
14e: Peugeot 407 2.0 (29-RB-ZP) slechts 3 weken, ben geen Peugeotman
15e: Audi A6 C5 2.4 '03 (31-NG-RZ)+ Fiat Panda voor de Mrs
2e: Ford Escort 1.1 '82 (HY-24-LH)
3e: Opel E Kadett GT '86 (PG-58-TF)
4e: Volvo 440 (tussendoortje)
5e: Opel D Kadett (handel)
6e: Ford Sierra 2.0 '87 (RX-24-XX)+Mazda E2200 (zakelijk) en daarna VW LT28
7e: Opel Omega 2.0 '91 (ZK-43-HF)
8e: Opel Omega 2.5 TD (PB-PX-04)
9e: Hyunday H100
10e: VW Golf 1.9D
11e: Audi 80 B3 1.6 '92 (FB-LX-04) Nog steeds in bezit
12e: Audi A6 C5 2.4 '99 (XJ-VD-13)
13e: Audi A6 4F 3.0 TDI (PN-LS-15)
14e: Peugeot 407 2.0 (29-RB-ZP) slechts 3 weken, ben geen Peugeotman
15e: Audi A6 C5 2.4 '03 (31-NG-RZ)+ Fiat Panda voor de Mrs
-
- Wauwdi newbie
- Posts: 11
- Joined: 19-02-2013 19:30
Niet zo heel veel eigenlijk, wel allemaal Audi's.
1. Audi 100 2.0 uit 5/87. In bezit van 2003 tot 2006
2. Audi 100 2.3E uit 1/90. In bezit van 2006 tot 2012
3. Audi 100 CD uit 6/87. In bezit 2006 tot 2011.
4. Audi 90 2.3E uit 3/89. In bezit sinds 2009.
5. Audi 100 quattro uit 11/85. In bezit sinds 2012.
Zal straks eens wat fotootjes opzoeken.
1. Audi 100 2.0 uit 5/87. In bezit van 2003 tot 2006
2. Audi 100 2.3E uit 1/90. In bezit van 2006 tot 2012
3. Audi 100 CD uit 6/87. In bezit 2006 tot 2011.
4. Audi 90 2.3E uit 3/89. In bezit sinds 2009.
5. Audi 100 quattro uit 11/85. In bezit sinds 2012.
Zal straks eens wat fotootjes opzoeken.
Audi 100 quattro 11/85
Audi A4 1.8T quattro 08/02
Audi A4 1.8T quattro 08/02
-
- Wauwdi newbie
- Posts: 16
- Joined: 08-03-2013 13:36
1. '72 opel Rekord 2.0i, verkocht was rot (2002)
2. '94 Hyundai SCoupé GT Turbo (Verkocht voor manta)
3. Nissan 100NX
4. '84 Opel Manta GT/J 1.8S (Verkocht voor motorfiets)
5. '91 Opel Corsa 1.4 (geen commentaar)
6. '94 Subaru Vivio 0.6 (ZEKER GEEN COMMENTAAR)
7. Audi 80 1.8S (2010)
2. '94 Hyundai SCoupé GT Turbo (Verkocht voor manta)
3. Nissan 100NX
4. '84 Opel Manta GT/J 1.8S (Verkocht voor motorfiets)
5. '91 Opel Corsa 1.4 (geen commentaar)
6. '94 Subaru Vivio 0.6 (ZEKER GEEN COMMENTAAR)
7. Audi 80 1.8S (2010)
Lange termijn projectje duurt nu wel heel lang.