1987 audi 90 2.3 quattro (upd 21-5-2013, aangereden!)

Show your Audi 80/90 B3
Joris
type 89 junior member
Posts: 62
Joined: 15-02-2013 09:30

Post by Joris » 27-05-2013 11:57

Het zal allemaal weer niet over 1 nacht ijs gaan. De onafhankelijke expert heeft geadviseerd aan de verzekeraar om een beste som uit te keren. Daarvoor kan ik hem wel laten herstellen. Maar of ze dat gaan doen is een tweede. Wellicht vinden ze ergens een addertje om moeilijk over te doen; ik hoop het niet.

De meest verontrustende schade zit 'm erin dat inderdaad de achterdeur net tegen het chassis aankomt. Dat deel is dus toch een paar mm verwrongen.

Hij staat in elk geval bij Coen, die gaat er over 2 weken aan beginnen. Tot die tijd is zijn plaatwerkmannetje namelijk op huwelijksreis, zo begreep ik. Ik had eigenlijk de competition 20VT van een maat van me geleend, maar na 150 km besloot die afgelopen zaterdag over te koken en ook stuk te gaan. Dus die kan ook weer door Coen opgehaald... Auto's :?

Type81
type 89 junior member
Posts: 79
Joined: 18-02-2013 17:16

Post by Type81 » 27-05-2013 21:35

Joris wrote:
De meest verontrustende schade zit 'm erin dat inderdaad de achterdeur net tegen het chassis aankomt. Dat deel is dus toch een paar mm verwrongen.
Ai, das minder. Is de daklijn nog wel strak? De mijne had een knik boven de rechter achterdeur.
Audi 80 2.3E quattro 1992

Franx
Moderator
Posts: 252
Joined: 10-02-2013 21:21

Post by Franx » 28-05-2013 12:52

Als de verzekering moeilijk doet en je eigen plannen zijn 'maken'. NOOIT te snel opgeven... het blijven aasgieren die liever niks besteden aan auto's.

Je hebt taxatie en ik meen 'all -risk' en de schuldvraag ligt niet bij jou!

Als ik de foto's zo bekijk heb ie een onderwaardse klap gehad.
(remmende bus?), dat zou kunnen betekenen dat het achterpaneel en structuur naar onderen is getrokken. Voordeel van een zwakke kont (typisch typ89) is dat het kreukelzoneplaatwerk is dit geeft 'slechts' een lichtere impact respons klap door naar de kooi. die paar millimeter zijn te richten.

Ik zou 'm niet opgeven (maarja je kent me... en ik jou inmiddels ook).
Denk dat het goed kan komen!

audib3
type 89 junior member
Posts: 75
Joined: 28-03-2013 22:25

Post by audib3 » 29-05-2013 10:11

Ik lees het nu pas maar wat een eikel. :idea:

hoop dat je een mooi bedrag uitgekeerd krijgt, zodat je hem weer helemaal strak kan maken hetgeen de auto verdient.

houdt ons op de hoogte

Franx
Moderator
Posts: 252
Joined: 10-02-2013 21:21

Post by Franx » 29-05-2013 21:05

Ik was vanmiddag bij Audiparts en Coen nog gesproken over je Audi.
Hij ziet er geen probleem in om 'm goed te krijgen.

Heb 'm daarna ook bekeken. De dakstructuur is goed. Hij heeft een trekkende beweging gehad aan onderzijde. Daarom staat rechts achter iets meer ruimte tussen deur en achterplaat en links geen speling meer tussen deur en achterplaat. Ik denk dat de richtbank dit geheid goed kan krijgen.

Type81
type 89 junior member
Posts: 79
Joined: 18-02-2013 17:16

Post by Type81 » 29-05-2013 21:14

Dan is ie inderdaad te redden. Helaas had ik dat "geluk" niet :-(
Audi 80 2.3E quattro 1992

Joris
type 89 junior member
Posts: 62
Joined: 15-02-2013 09:30

Post by Joris » 30-05-2013 21:25

Afgelopen week heeft de onafhankelijke schade-expert ernaar gekeken. Hij heeft mijn verzekeraar geadviseerd op grond van een restwaarde van € 300 om mij € 7.200 uit te keren. Ik hoop dat de verzekeraar dat advies opvolgt. Dan kan Coen 'm netjes maken en houd ik nog een cent over voor misschien wat leuke upgrades. Dan laat ik 'm in elk geval weer opnieuw taxeren...

Ik ben verder stiekem een beetje aan het azen op de competition van een maat van me die we samen gebouwd hebben voor erbij, ding loopt met een 3B motor met RS2 turbo niet onaardig, alleen doet die jongen er niks mee. We hebben die hele wagen omgebouwd (16V motor is niks) en er is een fortuin aan onderdelen in gegaan, hij is volledig RDW omgekeurd naar 2.2 20VT en al maar hij staat nu maar stof te happen. Zitten nog wat kleinigheidjes aan maar als tweede auto prima om te hobbyen lijkt mij. Heb er van het weekend in gereden, loopt nu denk ik op ongeveer 275 pk, maar is met de originele intercooler en uitlaat van een S2 dus dat is funest voor zijn vermogen. Zou uiteindelijk op 375 moeten lopen met deze setup, andere IC, uitlaat en nog wat aanpassingen.

Als de 90 weer helemaal strak gemaakt wordt en ik dat geld krijg komt er nog cruise control in en daarmee is 'ie denk ik ver af.

De comp:


Image

Image

Image

Image

En wat random bouwfoto's. Alles wat je ziet is nieuw, dus ook de gesmede wiseco's, RS2 turbo, audi S8 323mm remmen met 4pots porsche klauwen, etc.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

theeuwke
type 89 junior member
Posts: 35
Joined: 13-02-2013 22:27

Post by theeuwke » 01-06-2013 15:18

Dat zou wel een heel net bedrag zijn. Ik mocht het doen met circa 1/5e...

Type81
type 89 junior member
Posts: 79
Joined: 18-02-2013 17:16

Post by Type81 » 01-06-2013 16:36

Zonder taxatie moest ik het doen met 2250 met behoud wrak.
Vond ik opzich nog best redelijk. Het wrak heeft ook nog aan onderdelenverkoop een soortgelijk bedrag opgeleverd. Heb de 90q er niet mee terug, maar kon er gelukkig een zeer fraaie fronti voor halen waar ik tot nu toe net zo blij mee ben.
Audi 80 2.3E quattro 1992

Joris
type 89 junior member
Posts: 62
Joined: 15-02-2013 09:30

Post by Joris » 06-06-2013 21:07

Goed. De verzekering heeft me ondertussen 7.075 euro uitbetaald (225 eigen risico ingehouden). Coen maakt 'm voor € 3.500. Dan laat ik meteen nieuwe bandjes (dunlop sportmaxx oid) monteren, en APK, zaten nog wat punten aan. Dus meteen maar voor cruise controll kijken en de overige 2,5k is mooi meegenomen :)

Coen is druk bezig met het plaatwerk, waarschijnlijk hoor ik maandag wanneer hij klaar gaat zijn. Ik moet alleen de auto opnieuw laten taxeren omdat het huidige taxatierapport niet meer geldig is. Al met al ben ik tevreden op de manier waarop de verzekering (Voogd & Voogd met Diks als tussenpersoon) dit geregeld heeft. Er lagen nog wat vervelende rekeningen die nu ook betaald kunnen worden (flitsboete, wegenbelasting, etc) en de vakantie is weer gefinancierd. Dus hopelijk staat hij binnenkort weer voor de deur!

Post Reply