1989 Audi Coupé 2.3E (Franx nr.3)
-
- Moderator
- Posts: 252
- Joined: 10-02-2013 21:21
1989 Audi Coupé 2.3E (Franx nr.3)
Mijn Audi Coupé kocht ik als daily omdat mijn type81 gerestaureerd werd.
Dit was omstreeks 2005. Het is een 1989ér en is later ingevoerd vanuit duitsland (zoals zo vele).
Deze dame heeft zich vanaf begin af aan als 'pain in the ass' gedragen.
Ze liep nooit als een 5 pitter al klonk ze wel zo. Veel motortechnische probleempjes mee gehad en na een hoop gedoe met een kapotte vaccuumpomp leek het ofe het over was met de motor.
In 2011 een motorwissel gedaan en bleek dat de oude vaccuumpomp het probleem was. Kortom, vanaf toen met nieuwe motor ging het goed!
De haat liefde verhouding werd gewoon 'love'..... totdat:
.....op de verjaardag van mijn vader in juni 2011 ik een fatale inschattingsfout maakt en de Coupe geramd werd in de linkerflank door een Toyota Rav4 met 70 km/h! De audi was opgegeven..
Doordat ik de nieuwe motor kort geleden had ingebouwd was ik eigenlijk die investering ook kwijt!. Vééééééééél nagedacht en er toch in overleg met diverse herstellers (dank aan Coen Donkers/Audiparts!) een GO gegeven voor een totale renovatie van de eigenwijze dame!
Nu anno 2013 is ze gericht/gespoten en voor 90% weer klaar opgebouwd.
Totdat een erg vervelend electro-probleem een voorlopig eind maakte aan de voorspoedige opbouw!
Dus.... Wordt vervolgd dit jaar om d'r op de weg te krijgen!
Dit was omstreeks 2005. Het is een 1989ér en is later ingevoerd vanuit duitsland (zoals zo vele).
Deze dame heeft zich vanaf begin af aan als 'pain in the ass' gedragen.
Ze liep nooit als een 5 pitter al klonk ze wel zo. Veel motortechnische probleempjes mee gehad en na een hoop gedoe met een kapotte vaccuumpomp leek het ofe het over was met de motor.
In 2011 een motorwissel gedaan en bleek dat de oude vaccuumpomp het probleem was. Kortom, vanaf toen met nieuwe motor ging het goed!
De haat liefde verhouding werd gewoon 'love'..... totdat:
.....op de verjaardag van mijn vader in juni 2011 ik een fatale inschattingsfout maakt en de Coupe geramd werd in de linkerflank door een Toyota Rav4 met 70 km/h! De audi was opgegeven..
Doordat ik de nieuwe motor kort geleden had ingebouwd was ik eigenlijk die investering ook kwijt!. Vééééééééél nagedacht en er toch in overleg met diverse herstellers (dank aan Coen Donkers/Audiparts!) een GO gegeven voor een totale renovatie van de eigenwijze dame!
Nu anno 2013 is ze gericht/gespoten en voor 90% weer klaar opgebouwd.
Totdat een erg vervelend electro-probleem een voorlopig eind maakte aan de voorspoedige opbouw!
Dus.... Wordt vervolgd dit jaar om d'r op de weg te krijgen!
-
- Site Admin
- Posts: 186
- Joined: 10-02-2013 19:22
http://nl.kapaza.be/vi/70848913.htm motor is verkocht aan ene van het audiforum (al_bundy) en komt in een b2 :)Franx wrote:..coupe in onderdelen.... interesting!! :o
Deuren,lichten, uitlaat en stoelen zijn gereserveerd :)
Is een nederlandse wagen, (mijn 90 trouwens ook)
-
- type 89 junior member
- Posts: 62
- Joined: 15-02-2013 09:30
Ja, het blijft bewonderenswaardig dat je de moeite genomen hebt om hem helemaal op te knappen... Hij liep toch al vaak beroerd en de lak was al prut, maar toch superstoer dat je hem weer zo opgelapt hebt, hij verdient het! Grappig ook die circumflex-deur, een goede vriendin uit het zuiden des lands van me is daar lid (geweest)
-
- type 89 junior member
- Posts: 35
- Joined: 13-02-2013 22:27
-
- Moderator
- Posts: 252
- Joined: 10-02-2013 21:21
Ik vroeg me al af waar dat vandaan kwam... Blijkt een studentenvereniging te zijn? Was effe zoeken en beats me waarom dat op een coupé stond? :oJoris wrote:Grappig ook die circumflex-deur, een goede vriendin uit het zuiden des lands van me is daar lid (geweest) :)
Kan jij daar iets van foto's van vinden? Ik heb me suf gegeoogled of er niet een race/rit was ofzo..
@ Teeuwke, lijkt een massa probleem te zijn. Achterlichten doen het niet,
Bij licht aan branden de knipperlichten constant en als ik de stuurhandles aan de connectors zet en op contact zet komt er rook uit de unit... niet zo lekker dus... :(