1986 Audi 80 1.8S (Franx nr.4)
Posted: 13-02-2013 10:59
Mijn 1986'er Audi 80 heb ik gekocht als daily en is ingezet nadat mijn coupe 1989 is opgestart als schade/restauratie project.
Hij komt uit 1986 en zijn broeders die naast 'm stonden op de trein uit Duitsland hebben de eerste Autobladen gehaald op de cover/test (kenteken bijna gelijk). Dat maakt 'm voor mij best bijzonder.
Hij moest fysiek en qua looks een behoorlijke make-over krijgen om enigsinds in de buurt te komen bij mijn ander auto's. Dit alles onder (redelijk) budget. Niet te ver gaan, maar gewoon wat nodig is om leuk en netjes te rijden.
Daar komt bij dat ie ALTIJD voor me klaar staat en me nog nooit heeft laten staan. zelfs op spannende momenten planned de auto het zo dat zijn baasje nog geen dag heeft hoeven missen op het werk.
DE stevige lijst sofar:
- Koplamp links en koplamprubbers vervangen.
- Mistlampen en richtingaanwijzers vervangen.
- Strip onder koplampen/grille vervangen en gespoten.
- Rechtsvoor scherm gespoten en vervangen.
- Motorkap vervangen voor schadevrije in kleur
- Middelste RVS voorbumperlijst vervangen.
- Achterbumper ingewisseld voor een audi90 exemplaar zoals voorzijde.
- plekje op rechtervoorscherm uitspuiten.
- Bestuurdersdeur onder uitspuiten.
- Bumpers en deurlijsten zwart gespoten.
- Raamlijst rechtsvoor vervangen.
- Aflegruimte dashboard onder het stuur vervangen.
- Dorpellijst linksvoor vervangen.
- Schakelstang/behuizing pook vervangen.
- Nieuwe pookhoes.
- Raid sportstuur
- Handremkap vervangen.
- Gaatjes middentunnel gedicht (zwarte dopjes ingelijmd)
- Originele mattenset (jaja, nette set van de sloop)
- Set gordels achterin plaatsen.
- Alle loshangende deurbekleding repareren.
- Bestuurdersstoel laten lassen en strakke bekleding erop. (met dank aan - Bart/Teeuwke).
- hemel/interieur nicotinevrij maken/schoonmaken.
- Speakers in hoedenplank vervangen.
- Kofferklep onder deukvrij maken en spuiten.
- Overige lakschades bijwerken en polijsten.
- Audi 90 reflectorplaat verwisselen voor strakke.
- Rode achterlichten.
- Nieuwe kentekenplaten.
- Wielkastranden uitnevelen, Roestig antennegat behandelen en uitnevelen tot raamlijst.
- Kappen van de B-stijlen, deurgrepen zwart spuiten.
- Achterste wielkasten in de bodyschutz.
- Ander setje speedlines gespoten/gepolijst en van vers rubber voorzien.
- Remdrukverdeler vervangen.
- Nieuwe accu.
- Grundig jaren 80 radio erin.
- Ashoezen vervangen.
- Nogmaals linkervoorscherm spuiten.
- Beurtje motor.
- Koppelingscillinder vervangen.
- Achterruitverw. en mistlicht schakelaar vervangen.
- Klokje in toerenteller vervangen.
- Niet tellende tellerhuis (165.000) vervangen (donorteller teruggedraaid van 320.000 naar 165.000)
- Kachelhuis, vloertapijt vervangen (met dank aan Tom)
- Raid-sportstuur ingewisseld voor een Cabriostuur.
- Kachelradiator, kachelmotor vervangen.
- Remblokken/remschijven voor vervangen.
- Kleppendekselpakking/distributieriem vervangen.
- Voorpijp vanaf spruitstuk vervangen (reserve voorpijp van andere typ89)
- Startmotor vervangen
- Dynamo vervangen (oude bleek goed te zijn)
- Voorspanningsdraadje dynamo gerepareerd
- Achterdemper vervangen
- Wiellager rechtsachter vervangen
- Koelflens op de kop achter vervangen (vergeten te melden)
- Koelflens rechts op de kop vervangen.
- Zekeringkast lekkage -> nieuwe afdekkap,
- Kofferbakdempers vervangen. Helaas een bol afgebroken van één scharnier... binnenkort vervangen
- V-riemen vervangen
- Koelwaterdop vervangen na verlies
- Koelwaterreservoir vervangen
- Kleppen vervangen, koppaking vervangen
- Radiator vervangen.
Still going strong!
Hij komt uit 1986 en zijn broeders die naast 'm stonden op de trein uit Duitsland hebben de eerste Autobladen gehaald op de cover/test (kenteken bijna gelijk). Dat maakt 'm voor mij best bijzonder.
Hij moest fysiek en qua looks een behoorlijke make-over krijgen om enigsinds in de buurt te komen bij mijn ander auto's. Dit alles onder (redelijk) budget. Niet te ver gaan, maar gewoon wat nodig is om leuk en netjes te rijden.
Daar komt bij dat ie ALTIJD voor me klaar staat en me nog nooit heeft laten staan. zelfs op spannende momenten planned de auto het zo dat zijn baasje nog geen dag heeft hoeven missen op het werk.
DE stevige lijst sofar:
- Koplamp links en koplamprubbers vervangen.
- Mistlampen en richtingaanwijzers vervangen.
- Strip onder koplampen/grille vervangen en gespoten.
- Rechtsvoor scherm gespoten en vervangen.
- Motorkap vervangen voor schadevrije in kleur
- Middelste RVS voorbumperlijst vervangen.
- Achterbumper ingewisseld voor een audi90 exemplaar zoals voorzijde.
- plekje op rechtervoorscherm uitspuiten.
- Bestuurdersdeur onder uitspuiten.
- Bumpers en deurlijsten zwart gespoten.
- Raamlijst rechtsvoor vervangen.
- Aflegruimte dashboard onder het stuur vervangen.
- Dorpellijst linksvoor vervangen.
- Schakelstang/behuizing pook vervangen.
- Nieuwe pookhoes.
- Raid sportstuur
- Handremkap vervangen.
- Gaatjes middentunnel gedicht (zwarte dopjes ingelijmd)
- Originele mattenset (jaja, nette set van de sloop)
- Set gordels achterin plaatsen.
- Alle loshangende deurbekleding repareren.
- Bestuurdersstoel laten lassen en strakke bekleding erop. (met dank aan - Bart/Teeuwke).
- hemel/interieur nicotinevrij maken/schoonmaken.
- Speakers in hoedenplank vervangen.
- Kofferklep onder deukvrij maken en spuiten.
- Overige lakschades bijwerken en polijsten.
- Audi 90 reflectorplaat verwisselen voor strakke.
- Rode achterlichten.
- Nieuwe kentekenplaten.
- Wielkastranden uitnevelen, Roestig antennegat behandelen en uitnevelen tot raamlijst.
- Kappen van de B-stijlen, deurgrepen zwart spuiten.
- Achterste wielkasten in de bodyschutz.
- Ander setje speedlines gespoten/gepolijst en van vers rubber voorzien.
- Remdrukverdeler vervangen.
- Nieuwe accu.
- Grundig jaren 80 radio erin.
- Ashoezen vervangen.
- Nogmaals linkervoorscherm spuiten.
- Beurtje motor.
- Koppelingscillinder vervangen.
- Achterruitverw. en mistlicht schakelaar vervangen.
- Klokje in toerenteller vervangen.
- Niet tellende tellerhuis (165.000) vervangen (donorteller teruggedraaid van 320.000 naar 165.000)
- Kachelhuis, vloertapijt vervangen (met dank aan Tom)
- Raid-sportstuur ingewisseld voor een Cabriostuur.
- Kachelradiator, kachelmotor vervangen.
- Remblokken/remschijven voor vervangen.
- Kleppendekselpakking/distributieriem vervangen.
- Voorpijp vanaf spruitstuk vervangen (reserve voorpijp van andere typ89)
- Startmotor vervangen
- Dynamo vervangen (oude bleek goed te zijn)
- Voorspanningsdraadje dynamo gerepareerd
- Achterdemper vervangen
- Wiellager rechtsachter vervangen
- Koelflens op de kop achter vervangen (vergeten te melden)
- Koelflens rechts op de kop vervangen.
- Zekeringkast lekkage -> nieuwe afdekkap,
- Kofferbakdempers vervangen. Helaas een bol afgebroken van één scharnier... binnenkort vervangen
- V-riemen vervangen
- Koelwaterdop vervangen na verlies
- Koelwaterreservoir vervangen
- Kleppen vervangen, koppaking vervangen
- Radiator vervangen.
Still going strong!