inbouwen oliedruk en olietemperatuur sensor
-
- type 89 junior member
- Posts: 75
- Joined: 28-03-2013 22:25
inbouwen oliedruk en olietemperatuur sensor
Beste leden.
In scheidende audi 80's heb ik oliedruk- en olietemperatuur en voltmeters gezien. Dit vind ik wel chic staan en dus ben ik hierna opzoek gegaan. Nu heb ik vanmiddag zo'n setje op de kop kunnen tikken en deze wil ik dan ook gaan inbouwen. Daarvoor heb ik natuurlijk wel de bijbehorende sensoren nodig.
Deze vdo-sensoren zijn gelukkig goed te verkrijgen alleen heb ik geen idee waar ik deze zou moeten plaatsen op het blok. Zou een van jullie mij kunnen vertellen (of laten zien dmv foto's) waar deze sensoren geplaatst moeten worden?
zijn hier standaard gaten voor of moeten deze gemaakt worden?
kan de olietemperatuurmeter ook ipv de karterplug?
alvast bedankt.
In scheidende audi 80's heb ik oliedruk- en olietemperatuur en voltmeters gezien. Dit vind ik wel chic staan en dus ben ik hierna opzoek gegaan. Nu heb ik vanmiddag zo'n setje op de kop kunnen tikken en deze wil ik dan ook gaan inbouwen. Daarvoor heb ik natuurlijk wel de bijbehorende sensoren nodig.
Deze vdo-sensoren zijn gelukkig goed te verkrijgen alleen heb ik geen idee waar ik deze zou moeten plaatsen op het blok. Zou een van jullie mij kunnen vertellen (of laten zien dmv foto's) waar deze sensoren geplaatst moeten worden?
zijn hier standaard gaten voor of moeten deze gemaakt worden?
kan de olietemperatuurmeter ook ipv de karterplug?
alvast bedankt.
-
- type 89 junior member
- Posts: 79
- Joined: 18-02-2013 17:16
-
- Moderator
- Posts: 252
- Joined: 10-02-2013 21:21
Vind het een wereld update. Maakt van het toch al mooie type89 dash een dash waarbij je nog meer gevoel en contact met de auto/motor krijgt.
Niks zo leuk als een meter die van links naar rechts gaat...
Effe lekker maken. (het moet je smaak zijn). Ik had destijds gekozen voor een cabrio notenhoutfront en heb daarbij de randen gepolijst.
Meest lastige vond ik nog om aan een bijpassend asbakklepje/mechaniek te komen... Maar dat kan ook eventueel zonder, dan hou je nog wat aflegvlak over onder je meters (wel effe lette op je 12v aansluiting, die moet eigenlijk mee verhuizen naar je middenconsole)
Plain zwart met zwarte randen is ook super! Ligt een beetje aan de totaaluitstraling van je auto.
Niks zo leuk als een meter die van links naar rechts gaat...
Effe lekker maken. (het moet je smaak zijn). Ik had destijds gekozen voor een cabrio notenhoutfront en heb daarbij de randen gepolijst.
Meest lastige vond ik nog om aan een bijpassend asbakklepje/mechaniek te komen... Maar dat kan ook eventueel zonder, dan hou je nog wat aflegvlak over onder je meters (wel effe lette op je 12v aansluiting, die moet eigenlijk mee verhuizen naar je middenconsole)
Plain zwart met zwarte randen is ook super! Ligt een beetje aan de totaaluitstraling van je auto.
-
- type 89 junior member
- Posts: 75
- Joined: 28-03-2013 22:25
bedankt voor de info. Weet je toevallig of dit het goede t-stuk is?
http://www.celtemp-services.nl/adapter- ... -1659.html
en dan deze sensor?
http://www.celtemp-services.nl/vdo-temp ... p-445.html
en deze voor de druk:
http://www.celtemp-services.nl/vdo-olie ... p-455.html
Mooi die chrome randen! die moet ik denk ik ook maar gaan bestellen. Het bijbehorende asbakje heb ik ook alleen dan in het zwart. De vorige eigenaar had wel een ander middenconsole met 12v maar die was van een cabrio dus met schakelaar voor elektrisch dak. Die heb ik dus niet meegenomen.
http://www.celtemp-services.nl/adapter- ... -1659.html
en dan deze sensor?
http://www.celtemp-services.nl/vdo-temp ... p-445.html
en deze voor de druk:
http://www.celtemp-services.nl/vdo-olie ... p-455.html
Mooi die chrome randen! die moet ik denk ik ook maar gaan bestellen. Het bijbehorende asbakje heb ik ook alleen dan in het zwart. De vorige eigenaar had wel een ander middenconsole met 12v maar die was van een cabrio dus met schakelaar voor elektrisch dak. Die heb ik dus niet meegenomen.
-
- type 89 junior member
- Posts: 35
- Joined: 13-02-2013 22:27
zie http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/1989/71/57/779988/
(misschien moet je registreren op www.vagcat.com om het te kunnen zien):
oliedrukzender:
(8 ) 035919561A
oil pressure gauge sender
0-5/1,8BAR M10X1 2 pin black /
OF
(8 ) 035919561
oil pressure gauge sender
0-5/0,3BAR M10X1 2 pin natural /
Olietemperatuurzender:
(9) 049919563B
oil temperature gauge sender
0-180C M10X1 1 pin blue /
Alles is dus M10x1
[/img]
(misschien moet je registreren op www.vagcat.com om het te kunnen zien):
oliedrukzender:
(8 ) 035919561A
oil pressure gauge sender
0-5/1,8BAR M10X1 2 pin black /
OF
(8 ) 035919561
oil pressure gauge sender
0-5/0,3BAR M10X1 2 pin natural /
Olietemperatuurzender:
(9) 049919563B
oil temperature gauge sender
0-180C M10X1 1 pin blue /
Alles is dus M10x1
[/img]
-
- type 89 junior member
- Posts: 75
- Joined: 28-03-2013 22:25
-
- Moderator
- Posts: 252
- Joined: 10-02-2013 21:21
Hoi, Die chromen randen heb ik ook niet besteld. Ik heb gewoon de oude zwarte verf van de randen erafgehaald en het aluminium gepolijst. Staat veel beter dan die nep-overzetzooi.
Qua bevestiging. je kan volgens mij twee gaten aan iedere zijde boren en dan met bevestigingsklemmen over de rand en een paar boutjes vast zetten. Let wel op de plek als je een schuifasbak neemt dat die niet te laag uitkomt want dan valt er niks meer te schuiven natuurlijk.
Ook dien je boven zo uit te komen dat er eigenlijk nog een kunststof snorretje onder het dash precies boven je meters uitkomt die op je oude asbakbelijning uitkomt. Niet zomaar gaan boren en monteren want dan kan je wel eens bedrogen uitkomen (passen en meten)
Qua bevestiging. je kan volgens mij twee gaten aan iedere zijde boren en dan met bevestigingsklemmen over de rand en een paar boutjes vast zetten. Let wel op de plek als je een schuifasbak neemt dat die niet te laag uitkomt want dan valt er niks meer te schuiven natuurlijk.
Ook dien je boven zo uit te komen dat er eigenlijk nog een kunststof snorretje onder het dash precies boven je meters uitkomt die op je oude asbakbelijning uitkomt. Niet zomaar gaan boren en monteren want dan kan je wel eens bedrogen uitkomen (passen en meten)
-
- Moderator
- Posts: 252
- Joined: 10-02-2013 21:21
Bedenk en zie net dat ik op de foto ook geen 'snor' heb net boven mijn metertjes. Weet wel weer waarom. Zag er zo stom uit. omdat je de gepolijste alu-randen niet mooi rond meer zag lopen aan bovenkant.
De meters zet je vast aan de binnenkant van de bak van je console. Dat zie je zo wanneer je de boel uit elkaar hebt.
Als je originele klemmen/schroeven werkt kan je de gaten best wat groter boren. Je kan daarna wat makkelijker sturen om het paneel netjes te stellen in je middentunnel. Met een schuifasbak die je wel in de middentunnel een sparing te slijpen (vierkant gat) waar je asbak in gaat rusten. Voor de preciese plek heb je eigenlijk een originele nodig.
(dat geluk had ik toen)
Audiparts heeft nog zat van die middencosoles liggen in zwart, Meteen klaar.
De meters zet je vast aan de binnenkant van de bak van je console. Dat zie je zo wanneer je de boel uit elkaar hebt.
Als je originele klemmen/schroeven werkt kan je de gaten best wat groter boren. Je kan daarna wat makkelijker sturen om het paneel netjes te stellen in je middentunnel. Met een schuifasbak die je wel in de middentunnel een sparing te slijpen (vierkant gat) waar je asbak in gaat rusten. Voor de preciese plek heb je eigenlijk een originele nodig.
(dat geluk had ik toen)
Audiparts heeft nog zat van die middencosoles liggen in zwart, Meteen klaar.
-
- type 89 junior member
- Posts: 75
- Joined: 28-03-2013 22:25