Stoelvullingen repareren mbv donor stoelen

Post Reply
Franx
Moderator
Posts: 252
Joined: 10-02-2013 21:21

Stoelvullingen repareren mbv donor stoelen

Post by Franx » 24-02-2013 14:23

Vaak (en meestal bij sportstoelen) zijn instapwangen versleten.
Je kon vroeger nieuwe vulling kopen maat die zijn niet meer leverbaar.
Er bestaat een truukje, maar dan moet je wel op zoek naar donor stoelen.
Je kan van de passagiersstoel de linkerwang afzagen en die gebruiken als instapwang van je bestuurders stoel. Vaak is de passgiersstoel véél beter dan de bestuurders stoel dus kan je beter de rechterwang van je bestuurdersstoel afzagen en die gebruiken samen met de passagiersstoel
(b.v. als ook de bekleding zelfde is als donor) gebruiken tot ombouw als zitting voor bestuurderskant.

Onderframe en bekleding houden de vulling bij elkaar, maar je kan er dubbelzijdige tape tussen zetten.
De beugels zijn meestal de boosdoeners qua slijtage. Je ontkomt er niet aan om beginnende slijtage van onderaf tegen te gaan.
Ik vul de scheur meestal in de vulling op met foam. En daar waar het kunststof profiel (vaak) is gescheurd maak ik een rug van leer met dubbelzijdige tape om het proces (iets) te remmen.

Als je behoedzaam in en uitstapt (wang ontziet) vanaf dat moment heeft het amper iets te lijden.

Image

Image
Image

Image

Image

Franx
Moderator
Posts: 252
Joined: 10-02-2013 21:21

Post by Franx » 24-02-2013 14:44

Daarna de boel gereinigd met een bekledingsextractor (zeg maar diepstoomreiniger/tapijt, maar ook voorbehandeld met schuim/sop methode. Dat heb ik zo geleerd van iemand die vaak tapijt reinigt.
Niet het vocht, maar het sop reinigt. Als je daar een oude lepel bij gebruikt kan je het vuil er uitscheppen (echt omgelooflijk als je dat voor het eerst zo doet. In waterreservoir kan je zien wat voor bruin water je allemaal opzuigt.
Daarna behandel ik het nogmaals met de hand. Innevelen en met een badstofdoek opwrijven.. zelfs dan nog komt er vaak nog vuil af.

Image

Image

Image`

Image

Image

Image

Pugnaixl
Wauwdi newbie
Posts: 2
Joined: 08-06-2016 13:05

Post by Pugnaixl » 09-06-2016 05:44

This is the information that is appropriate to publish the full details.

Post Reply