V8 Ronal Aero's onder een B3?
-
- type 89 junior member
- Posts: 111
- Joined: 18-02-2013 11:45
V8 Ronal Aero's onder een B3?
Aero's van een V8 hebben een ET van 35 en zijn 7,5J breed, Aero's van een Coupé zijn ET 37 en zijn maar 6J breed (smal).
Voordat ik mijn Aero's kocht had ik het plan om er van V8 onder te bouwen omdat die nét even wat dikker zijn maar ze zijn ook 5 x 112 ipv 4 x 108.
Ik ben er me wel een beetje in gaan verdiepen maar ik kan eigenlijk nergens vinden of naven van een S2 zo 1 op 1 onder een 7A kunnen.
Wie weet dat hier?
Voordat ik mijn Aero's kocht had ik het plan om er van V8 onder te bouwen omdat die nét even wat dikker zijn maar ze zijn ook 5 x 112 ipv 4 x 108.
Ik ben er me wel een beetje in gaan verdiepen maar ik kan eigenlijk nergens vinden of naven van een S2 zo 1 op 1 onder een 7A kunnen.
Wie weet dat hier?
Audi Coupé Quattro 20V 1988
Audi A3 Sportback 1.9TDi 2008
Audi A3 Sportback 1.9TDi 2008
-
- type 89 junior member
- Posts: 111
- Joined: 18-02-2013 11:45
Ik heb al wel gedacht aan een spacertje, die wil ik er sowieso nog tussen doen straks, zo'n 7,5J Aero staat gewoon wat breder dus vandaar dat ik er toen even over gedacht had.
Ik weet alleen niet of de naven van een S2 zo over te zetten zijn omdat een 20V volgens mij het dikkere S2 onderstel heeft.
Ik weet alleen niet of de naven van een S2 zo over te zetten zijn omdat een 20V volgens mij het dikkere S2 onderstel heeft.
Audi Coupé Quattro 20V 1988
Audi A3 Sportback 1.9TDi 2008
Audi A3 Sportback 1.9TDi 2008
-
- type 89 junior member
- Posts: 35
- Joined: 13-02-2013 22:27
-
- type 89 junior member
- Posts: 62
- Joined: 15-02-2013 09:30
Nogmaals, het kan gewoon met origineel spul. Moet je alleen even goed rommelen om de homo's goed passend te krijgen. Ik heb zoals ik zei ook 20V assen en veerpoten maar 10V naven en een 10V bak natuurlijk.BleuQ20V wrote:Een spacertje van 10mm vind ik niet zo erg maar die brede dingen zie ik niet zo zitten, je moet dan ook je wielen vast bouten aan de spacer...hmmm :roll:
-
- type 89 junior member
- Posts: 75
- Joined: 28-03-2013 22:25
je kun er de donders op zeggen dat deze velgen niet gaan passen zeker niet met adapterringen er nog tussen dit gaat aanlopen en niet zon beetje ook of je moet gebruik maken van redelijk grote veerwegbegrenzers om dit te voorkomen maar of dat dan nog zo comfortabel is
bij mijn 80 liep et 35 7,5 j met 225/50/16 ruim aan hier kon niet mee gereden worden. heb deze velgen moeten verkopen en heb nu et 40 welke prima zijn maar niet heel veel overhouden met 205/50/16 banden.
bij mijn 80 liep et 35 7,5 j met 225/50/16 ruim aan hier kon niet mee gereden worden. heb deze velgen moeten verkopen en heb nu et 40 welke prima zijn maar niet heel veel overhouden met 205/50/16 banden.
-
- Moderator
- Posts: 252
- Joined: 10-02-2013 21:21
@Audib3... Je hebt in zovere gelijk dat ET bepalend kan zijn.
Maar je moet ook bij 16 inch niet gaan proberen om bandhoogte 50 met een breedte van boven de 195 (205 en zelfs 225!) aan te houden voor een B3 sedan. (B3 Sedan/Coupe verschillen nogal)
Dit ligt niet aan de ET maar vooral aan de grootte bandenmaat!
Ik heb zelf 16 inch met et37 maar de banden zijn 195-45-16 en zelfs bij verlaging nergens last van.
Op mijn daily 80 liggen achter 205-50-(15!) en die lopen heel af en toe aan, verder eigenlijk nooit, dus let op bandenmaten
Maar je moet ook bij 16 inch niet gaan proberen om bandhoogte 50 met een breedte van boven de 195 (205 en zelfs 225!) aan te houden voor een B3 sedan. (B3 Sedan/Coupe verschillen nogal)
Dit ligt niet aan de ET maar vooral aan de grootte bandenmaat!
Ik heb zelf 16 inch met et37 maar de banden zijn 195-45-16 en zelfs bij verlaging nergens last van.
Op mijn daily 80 liggen achter 205-50-(15!) en die lopen heel af en toe aan, verder eigenlijk nooit, dus let op bandenmaten