V8 Ronal Aero's onder een B3?

Vragen over velgen en verlagingen
BleuQ20V
type 89 junior member
Posts: 111
Joined: 18-02-2013 11:45

V8 Ronal Aero's onder een B3?

Post by BleuQ20V » 20-02-2013 17:33

Aero's van een V8 hebben een ET van 35 en zijn 7,5J breed, Aero's van een Coupé zijn ET 37 en zijn maar 6J breed (smal).
Voordat ik mijn Aero's kocht had ik het plan om er van V8 onder te bouwen omdat die nét even wat dikker zijn maar ze zijn ook 5 x 112 ipv 4 x 108.
Ik ben er me wel een beetje in gaan verdiepen maar ik kan eigenlijk nergens vinden of naven van een S2 zo 1 op 1 onder een 7A kunnen.
Wie weet dat hier?


Image
Audi Coupé Quattro 20V 1988
Audi A3 Sportback 1.9TDi 2008

Franx
Moderator
Posts: 252
Joined: 10-02-2013 21:21

Post by Franx » 21-02-2013 00:24

Niet echt de oplossing die je zoekt, maar bieden ´spacers´ geen uitkomst?
om nu naar 5-gaats te gaan? (not realy des Mario toch.. :lol: )

Volgens mij kan je wel naar S2 spul gaan, Coen D. zal dat toch wel weten?

BleuQ20V
type 89 junior member
Posts: 111
Joined: 18-02-2013 11:45

Post by BleuQ20V » 21-02-2013 08:29

Ik heb al wel gedacht aan een spacertje, die wil ik er sowieso nog tussen doen straks, zo'n 7,5J Aero staat gewoon wat breder dus vandaar dat ik er toen even over gedacht had. :)
Ik weet alleen niet of de naven van een S2 zo over te zetten zijn omdat een 20V volgens mij het dikkere S2 onderstel heeft.
Audi Coupé Quattro 20V 1988
Audi A3 Sportback 1.9TDi 2008

theeuwke
type 89 junior member
Posts: 35
Joined: 13-02-2013 22:27

Post by theeuwke » 21-02-2013 10:10

verloop van 4x108 naar 5x112 is niet echt een optie, dat zijn 2 patronen die niet lekker 'matchen'.

Ik dacht dat s2 naven wel paste.

Joris
type 89 junior member
Posts: 62
Joined: 15-02-2013 09:30

Post by Joris » 21-02-2013 12:35

Kan wel hoor. Ik heb onder mijn b3 ook 20V assen en veerpoten, maar dan weer met 10V naven. Is alleen ff rommelen met homokineten en natuurlijk verlies je je ABS tenzij je die sensoren omgezet krijgt...

TDI80
Site Admin
Posts: 186
Joined: 10-02-2013 19:22

Post by TDI80 » 21-02-2013 16:24

Je hebt daar Adapters voor, maar dan steken ze wel weer verder uit.
Dat is een nadeel denk ik omdat ze al 7,5j zijn.

BleuQ20V
type 89 junior member
Posts: 111
Joined: 18-02-2013 11:45

Post by BleuQ20V » 21-02-2013 16:47

Een spacertje van 10mm vind ik niet zo erg maar die brede dingen zie ik niet zo zitten, je moet dan ook je wielen vast bouten aan de spacer...hmmm :roll:
Audi Coupé Quattro 20V 1988
Audi A3 Sportback 1.9TDi 2008

Joris
type 89 junior member
Posts: 62
Joined: 15-02-2013 09:30

Post by Joris » 21-02-2013 23:03

BleuQ20V wrote:Een spacertje van 10mm vind ik niet zo erg maar die brede dingen zie ik niet zo zitten, je moet dan ook je wielen vast bouten aan de spacer...hmmm :roll:
Nogmaals, het kan gewoon met origineel spul. Moet je alleen even goed rommelen om de homo's goed passend te krijgen. Ik heb zoals ik zei ook 20V assen en veerpoten maar 10V naven en een 10V bak natuurlijk.

audib3
type 89 junior member
Posts: 75
Joined: 28-03-2013 22:25

Post by audib3 » 28-03-2013 23:00

je kun er de donders op zeggen dat deze velgen niet gaan passen zeker niet met adapterringen er nog tussen dit gaat aanlopen en niet zon beetje ook of je moet gebruik maken van redelijk grote veerwegbegrenzers om dit te voorkomen maar of dat dan nog zo comfortabel is ;)

bij mijn 80 liep et 35 7,5 j met 225/50/16 ruim aan hier kon niet mee gereden worden. heb deze velgen moeten verkopen en heb nu et 40 welke prima zijn maar niet heel veel overhouden met 205/50/16 banden.

Franx
Moderator
Posts: 252
Joined: 10-02-2013 21:21

Post by Franx » 29-03-2013 09:18

@Audib3... Je hebt in zovere gelijk dat ET bepalend kan zijn.
Maar je moet ook bij 16 inch niet gaan proberen om bandhoogte 50 met een breedte van boven de 195 (205 en zelfs 225!) aan te houden voor een B3 sedan. (B3 Sedan/Coupe verschillen nogal)
Dit ligt niet aan de ET maar vooral aan de grootte bandenmaat!

Ik heb zelf 16 inch met et37 maar de banden zijn 195-45-16 en zelfs bij verlaging nergens last van.
Op mijn daily 80 liggen achter 205-50-(15!) en die lopen heel af en toe aan, verder eigenlijk nooit, dus let op bandenmaten

Post Reply