koplampen audi 80 en xenon

Bumpers, lights,..
Post Reply
audib3
type 89 junior member
Posts: 75
Joined: 28-03-2013 22:25

koplampen audi 80 en xenon

Post by audib3 » 17-10-2013 20:46

Hallo audiliefhebbers,

omdat de standaard verlichting van mijn audi niet veel voorstelt ben ik van plan om dit goed aan te pakken en hier een leuk xenon setje in te bouwen. Omdat ik het zelf vervelend vindt om verblind te worden door een grote baal licht vindt ik het wel fijn om te weten wat wel kan en wat niet.
ik heb iets gelezen over 2 types xenon D2r en D2s waarbij d2r wel geschikt zou zijn voor auto's met een reflectorlamp hetgeen de audi heeft.

nou lees ik op veel plaatsen dat je toch beter lens koplampen kan hebben als je xenon wil inbouwen. Nu is mijn vraag zijn dit soort lampen beschikbaar (of eenvoudig beschikbaar te maken) voor een audi 80.

alvast mijn dank voor jullie antwoord.

Franx
Moderator
Posts: 252
Joined: 10-02-2013 21:21

Post by Franx » 23-10-2013 22:34

Haal de spanning weg bij je stuurkolomschakeling met een relais 'kitje'.
Krijg je betere verlichting en is allemaal niet zo sjabbie als die moderne shit-rommel.... Ik heb trouwens nooit klachten over verlichting?

Komt gewoon omdat iedereen tegenwoordig een lichtstaal gewend is alsof E.T gaat landen.. Oude auto rijden is iets anders dan nieuwe techniek frommelen en de authenticiteit aantasten.

audib3
type 89 junior member
Posts: 75
Joined: 28-03-2013 22:25

Post by audib3 » 25-10-2013 20:41

lichtstaal gewend is alsof E.T gaat landen
hahaha
misschien heb je wel gelijk, misschien is het wel een kwestie van gewenning hoor.
Persoonlijk vindt ik dat verlicht van een auto niet veel afdoen aan de authenticiteit (zolang het maar niet blauw, rood groet etc is). Dit is net als banden en velgen naar mijn mening persoonlijke tweeks die je auto juist een eigen identiteit geven zonder het model van de auto te verprutsen (waar ze van die mooie plastic onderdelen voor hebben). Maar hier zullen andere vast weer anders over denken.

en mocht het niet bevallen dan is het stekkertje los lampje eruit en andere lampje er weer in. Ik heb echter nu het gevoel dat een beetje extra licht wel lekker is. Ik zou het echter vervelend vinden om andere mensen te verblinden met dit licht (heb er zelf immers ook altijd een hekel aan).
vandaar ook de vraag wat er voor mogelijkheden zijn om dit overlast te beperken.

BleuQ20V
type 89 junior member
Posts: 111
Joined: 18-02-2013 11:45

Post by BleuQ20V » 25-10-2013 21:00

Ieder zn ding natuurlijk maar ik vind zo'n felle blauwe gloed ook niet passen bij een b3, het is idd zo weer terug te bouwen en beter licht rijd fijner. :)
Audi Coupé Quattro 20V 1988
Audi A3 Sportback 1.9TDi 2008

Franx
Moderator
Posts: 252
Joined: 10-02-2013 21:21

Post by Franx » 25-10-2013 21:55

audib3 wrote:Dit is net als banden en velgen naar mijn mening persoonlijke tweeks die je auto juist een eigen identiteit geven zonder het model van de auto te verprutsen (waar ze van die mooie plastic onderdelen voor hebben). Maar hier zullen andere vast weer anders over denken.
Als je het zo stelt heb je inderdaad wel gelijk... Ik denk bij die 'tweeks' idd te snel dat het té is. Zolang je er niks van ziet en je beter licht krijgt is er ook weinig bezwaar. Persoonlijk vind ik het een beetje een doods licht qua bundel...

Ben benieuwd hoe en wat je gaat doen! :D

audib3
type 89 junior member
Posts: 75
Joined: 28-03-2013 22:25

Post by audib3 » 27-10-2013 13:02

ik heb besloten om een goedkope set uit china over te laten komen,
zo kan ik rustig even kijken of dit is wat ik wil, mocht het dan niet bevallen dan vallen de kosten nog mee (vast wel iemand op marktplaats die ze wil).
Bevalt het wel dan kan ik altijd nog kijken naar een betere set.
Om het licht wat meer oldschool te behouden heb ik gekozen voor een 4300k (wit richting geel) in plaats van het veel geziene 8000k (blauw licht).
Dus nu maar kijken of het bevalt.

BleuQ20V
type 89 junior member
Posts: 111
Joined: 18-02-2013 11:45

Post by BleuQ20V » 27-10-2013 21:01

Ben zeer benieuwd, wie weet ben je er dik tevreden mee. :)
Audi Coupé Quattro 20V 1988
Audi A3 Sportback 1.9TDi 2008

audib3
type 89 junior member
Posts: 75
Joined: 28-03-2013 22:25

Post by audib3 » 07-02-2014 23:04

Ik heb de lampen intussen geplaatst. De extra hoeveelheid licht is echt enorm vergeleken met de originele verlichting. Geeft een heel rustig lichtbeeld op de weg. Nog geen mesen met knipperende lichten tegen gekomen toen ik zelf werd achtervolgt had ik niet het idee dat ik hierdoor verblind werd dus die d2r lijkt wel te werken.
Echter ondanks dat het licht gelig had moeten zijn is hij toch nog vrij wit. Dus ga maar eens proberen vals te spelen en het stadslicht ook aan te zetten als het dimlicht brand en kijken of dit beter staat.
foto's volgen.

Post Reply