Audi 80, 1992.

Post Reply
sidney80
Wauwdi newbie
Posts: 10
Joined: 29-03-2015 18:10

Audi 80, 1992.

Post by sidney80 » 11-06-2015 19:18

Goededag iedereen,

Ik heb een vraag waarmee jullie me misschien iets verder kunnen helpen.

Na een heel stuk op de duitse wegen snel gereden te hebben begon de auto vervolgens in de eerste beste file bij het optrekken te haperen/ inhouden (lichtjes) vervolgens bij bestemming aangekomen, werd het wat erger alleen tussen de 2000 en 3000 toeren. Vervolgens op de weg naar huis, niks aan de hand aangezien we altijd boven de 3000 toeren reden.

Ik heb de auto weg gestuurd voor een beurt waarbij ik specifiek vroeg om alle filters te vervangen. Het probleem blijft en wordt erger, namelijk: starten lopen is geen enkel probleem, vervolgens als je geen gas geeft daalt het toerental iets, tot dat deze vervolgens afslaat, gas geven heeft totaal geen effect. Ik laat hem daarom stil staan. Echter als je continu gas geeft naar 3 a 4000 toeren dan komt hij van zijn plek, is vervolgens de moter warm dan loopt hij beter stationair, hij houd dan vervolgens alleen in tussen de 2000 en 3000 toeren. Daarboven gaat hij probleemloos als een raket vooruit!

Ik probeer zo volledig mogelijk te zijn zodat jullie een goed beeld krijgen en mogelijk een tip kunnen geven.

Ik wil namelijk erg graag naar de Audi 80 / 90 / S2 / RS 2 meeting die uit me hoofd op 28 Juni plaats vind...

Mijn volgende stap in de planning is alle sensoren handmatig laten meten bij een garage.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet Sidney

Franx
Moderator
Posts: 252
Joined: 10-02-2013 21:21

Post by Franx » 12-06-2015 15:38

Je geeft niet op wat/welke audi of motor het betreft? Dat verschilt nogal per type.

Verdachten zijn:

Voetpakking carburateur
Sproeier carburateur
Afstellen carburateur
Klopsensor
Vaccuumslangen (b.v naar luchtfilter)
regelklep IN het luchtfilter(behuizing)
Indien PM motor... regeldingetje op carburateur (echt VW probleem)

kortom kan nogal wat zijn. Kijk anders met een zoekopdracht op Audiforum.nl
veel over gepost daar.

sidney80
Wauwdi newbie
Posts: 10
Joined: 29-03-2015 18:10

Post by sidney80 » 15-06-2015 21:56

Er hangt een 2.8E v6 moter in en hij heeft 203.000 km gereden.
Het is een Audi 80 uit 1992.

Bedankt voor de feed back, ik zal even gaan kijken.


Groet,
Sidney

Franx
Moderator
Posts: 252
Joined: 10-02-2013 21:21

Post by Franx » 16-06-2015 12:11

Okee, de helft van mijn bericht kan je vergeten wat betreft info in geval van een V6.

sidney80
Wauwdi newbie
Posts: 10
Joined: 29-03-2015 18:10

Post by sidney80 » 16-06-2015 19:18

Okee, ik geloof dat ik het begrijp.
De moter met de V6 heeft als ik het goed begrijp geen carburateurs, maar injecties. Aan het einde van volgende week gaat hij naar de garage. Als het probleem is opgelost, dan laat ik nog even weten wat het was.

sidney80
Wauwdi newbie
Posts: 10
Joined: 29-03-2015 18:10

Post by sidney80 » 14-08-2015 23:05

Hallo Liefhebbers,

Het heeft even geduurd.
1. Eerst zijn alle filters vervangen.

2. Daarna: de benzinedruk was iets te laag, daarom is de brandstof regel chip vervangen (was nodig, maar was niet het probleem)
Bougie kabels (kon geen kwaad er zat een scheur in één kabel).

3. Luchtmassameter (was nog origineel) was waarschijnlijk één van de boosdoeners na verschillende metingen. Na het vervangen van deze meter reed de auto stabieler, maar nog niet goed.

Uit laten lezen bij een specialist:
4. lambdasonde in storing en er zat een scheur in de slang van de rembekrachtiger, waardoor er valse lucht werd aangezogen door de motor.

Punten 3 en 4 hebben te maken met het probleem.

Gelukkig is het nu weer gemaakt!

Ik hoop dat eventueel andere mensen met de zelfde klachten, ook denken aan iets kleins zoals een rembekrachtigings slang.


Groeten

sidney80
Wauwdi newbie
Posts: 10
Joined: 29-03-2015 18:10

Post by sidney80 » 14-08-2015 23:09

:D :D :D :D :D :D
Bedankt ook voor de tips Franx

Post Reply